Draag ook uw steentje bij en kom in contact met andere actievelingen in de buurt.
In de zomer wordt koeling een steeds groter aandachtspunt. Beperking van de zoninstraling op gevel en ramen zou zeker helpen. Het zou aantrekkelijk zijn om dat te combineren met de opwek van energie van de zon, en dat is extra aantrekkelijk zeker als het dak weinig ruimte biedt voor zonnepanelen.
Buurtgenoot Han van Reekum heeft zijn gedachten hierover laten gaan, maar een simpele recht-toe-recht-aan luifel is niet bijster interessant. Het is een mooie aanleiding om eens te bezien of je de luifel niet zodanig kunt maken, dat de panelen de zon volgen tijdens de dag. en de eerste ideeën hierover heeft Han in bijgaand document verwoord.
Liefhebbers kunnen hier met Han over in gesprek gaan: reacties zijn vanzelfsprekend welkom!
Interessant plan! Ik heb het document doorgestuurd naar een projectleider van het zwaartepunt Sustainable Energy and Environment van de HAN. Misschien dat hij ergens een ingang weet binnen de Hogeschool waar ze misschien wel een Proof of Concept zouden kunnen uitwerken met studenten.
Zodra ik antwoord heb, zal ik het hier posten!